
Yonhap’ın haberine göre Güney Kore Dışişleri Bakanlığı yetkilileri, ülkenin Hürmüz Boğazı’ndaki gemilerine ilişkin açıklamada bulundu.
Yetkililer, ABD-İsrail’in şubattaki saldırılarının ardından kapanan Hürmüz Boğazı’nda mahsur kalan 26 geminin 13’ünün geçiş yaptığını belirtti.
İran, ABD-İsrail’in 28 Şubat’taki saldırılarıyla başlayan savaş sonrasında küresel enerji ticaretinin stratejik geçiş noktalarından Hürmüz Boğazı’nı kapatmıştı. İran ile ABD’nin 14 Haziran’da vardığı mutabakat kapsamında Tahran, Hürmüz Boğazı’nı yeniden açmıştı.
The post Hürmüz’de Güney Kore’ye ait gemilerin yarısının çıkış yaptığı bildirildi appeared first on Kilis Egitim.